Hirdetés

Age of Conan - bétateszt

|

A szerkesztőségből Gyu és én játszunk az Anarchy Online-ról elhíresült Funcom új MMO-jának zárt bétájával, és a játék mindkettőnk előzetes várakozásait bőven felülmúlta.

Hirdetés

Nyilván nem lehet megkerülni a World of Warcraft kérdését, mert sokan úgyis azt kérdezik: jobb-e mint a WoW? Ezt persze nem lehet könnyedén megválaszolni, de ami engem illet, ha az Age of Conan a későbbi szinteken is olyan ütemben nyűgöz le, mint eddig (jelen sorok írásakor még csak 32-es szintű noobzor vagyok) akkor lehet hogy még Northrend kedvéért sem újítom meg amúgy is pihenőre állított WoW accountomat... Kiderül. De mielőtt beszámolnék saját élményeimről, lássunk egy gyors áttekintést, hogy miben is tér el az Age of Conan a többi MMO-tól.

Mi van Hyboriában, ami Azerothon nincs?

Az első és legkézenfekvőbb újdonság a harcrendszer. Ez rögtön induláskor szembetűnik, hiszen új karakternél az első három gyorsbillentyű helyét nem a szokásos alapvető képességek vagy varázslatok foglalják el, hanem egy balra-felfelé, felfelé, jobbra-felfelé mutató nyíl. Amikor egy ellenféllel szembe kerülve karakterünk ennek megfelelően lendíti meg fegyverét, legyen az egy kétkezesnek számító törött árbócdarab (nem éppen a tipikus "emberibb fegyver emberibb időkre") vagy tőrt helyettesítő szög. (Hajótörtünk épp, ezért a szegényes fegyverzet.) Ez később kibővül majd a balra-lefele és a jobbra-lefele gombokkal is, melyekkel egyrészt az ütések irányát határozhatjuk meg, másrészt ezeket kell jó ütemben bepötyögnünk egy-egy komolyabb kombóhoz. Nos, ez az eddigieknél jóval interaktívabb harc egyesek számára túl bonyolultnak, másoknak akár egyenesen idegesítőnek is tűnhet, de szerintem remek móka: később sem vált unalmassá és mivel van ütközésmodell (ellentétben pl. a WoW-val, ahol át lehet szaladni egymáson) ven értelme, hogy jó irányba suhintsunk. Ha ugyanis jól helyezkedünk, nem csak a területre ható ütések (pl. Sweep) érhetnek több ellenfelet, hanem szinte bármelyik csapás. A célzott támadás másik nagyon fontos jelentősége, hogy ellenfeleink adott irány(ok)ba védik magukat (ezzel a pajzsos játékosok is élhetnek, megfelelő irányba mozdítva pajzsukat) és érdemes oda ütni, ahol védtelen a célpont. Úgy jobban fáj. Akinek mindez nem lenne világos, az tekintse meg ezt a kis videót:


 

Harc lóháton, harc erődök ellen

Miben más még az Age of Conan? Itt is 40-es szinten vehetünk lovat, mint a WoW-ban, csak éppen nem a lovak sebessége a fő különbség. Vannak ugyanis olyan hátasok, melyek nem igazán fürgék, de komoly életerő bónuszt adnak, aminek a lovas harc során van jelentősége - mert olyan is van. Lovakkal a tömegbe gázolva jelentős sebzést okozhatunk, de mi sem vagyunk teljesen védettek, ez külön művészetet igényel - becsületesen döngetek a 40-es szint felé és ígérem, első kézből is beszámolok majd róla. Szintén nagyon érdekes ötlet, hogy a guildek csatározásának is helye lesz az AoC-ban: a játék külön playfieldeket szán a nagyobb guildeknek arra, hogy saját erődöt építsenek fel, ami nyilván hatalmas nyersanyagforrást, igényel - ráadásul a felépített erődöt a többi guild megostromolhatja, úgyhogy meg is kell védeni. (Mivel senkitől sem várható el hogy 0-24 álljon őrt, csak bizonyos időpontokban lesz sebezhető az építmény). Az erőd építése nagyon látványos, inkább RTS-re mint MMORPG-re emlékeztet, úgyhogy azt hiszem, ez is megér egy külön videót:


 

Tűzoltó helyett katona

Lehetne még sorolni az Age of Conan lehetőségeit, de hely- és idő hiányában gyorsan rátérek az első harminc szint tapasztalataira. A karakterindításról csak annyit, hogy három nép közül választhatunk, és ez dönti el, hogy milyen karrier mellett dönthetünk. A kasztok négy csoportra oszthatók: warrior, rogue, priest és mage - de ez csoportonként három kasztot takar, ami (hogyaszongya... egymegegy... annyi mint...) összesen tizenkét kaszt. Vannak köztük egészen egzotikus érdekességek is: például a mágus csoportba tartozik a démonokat idéző demonologist, a tűzzel és kétkezes fejszékkel-kardokkal hadakozó herald of Xotli (közelharcos-mágus keverék, imádom), és a különféle szentségtelen dolgokkal operáló necromancer - a "mágus" tehát három meglehetősen eltérő kasztot takar. A karakterkészítésről egyébként van itt egy remek videó:

 

 

Tortuga... illetve Tortage

Az első 20 szint Tortage kikötővárosában (és agglomerációjában) játszódik: az első kb. 5 szint azzal telik, hogy beérjünk a városba, ez afféle dinamikus tutorial, utána pedig meglepő módon átválthatunk egyjátékos módba, ha akarunk. (Ilyenkor "éjszaka" van, a játéktér instance-olt változatában vagyunk, nem látjuk a többi playert.) Így végigmehetünk egy teljes sztoriszálon, melynek poénját nyilván nem lövöm le - zseniális, valódi klasszikus RPG-ket idéző hangulat, remek sztori. Legyen elég annyi, hogy a végén már nem afféle névtelen senkiként hagyjuk el Tortage-t, és ez nagyon sokat dob az összhatáson. Ha végeztünk, választott népünk fő központjában találhatjuk magunkat, de innentől már szabadon utazgathatunk, átmehetünk más népek földjére is küldetéseket teljesíteni - csak a szinthatár limitál, nehogy rossz helyre tévedve azonnal szétkapjanak a mobok (true story...)

Na de milyen, de MILYEN, azt mondd már, baz...

Percek alatt beleestem a játékba. A béta technikai állapotáról nyilván nem nyilatkozhatok, folyamatosan jönnek a patchek és javulnak a hibák úgyhogy nem lesz ezzel gond, de minden egyéb, a lélegzetelállító grafika, a harc, a küldetések, a hangulat már most lenyűgöző. Számtalan küldetés alatt csak 1-2 idegesítő, unalmas és dühítően időrabló feladatba futottam bele, ami a questek számát tekintve (ez elvégre egy MMO...) nagyon jó arány. Teljesen leköt a szintezés, és még csak várom a többit. De idővel azokról is részletesen beszámolunk.
Akinek bármilyen formában (regények, filmek, képregények) volt már szerencséje a Robert E. Howard által megteremtett Conan-mitológiához, az valószínűleg egyetért velem abban, hogy gazdagon kidolgozott, egyedi hangulatú, és meglehetősen vad, véres fantasy univerzumról van szó. Ez a játék tökéletesen méltó lesz hozzá. Végezetül álljon még itt egy kedvcsináló videó, ami - azt hiszem - remekül sommázza az egész atmoszférát, és ha valaki nem értené hogy miért kérnek a videók születési dátumot ("M" azaz mature ratinget kapott az Age of Conan) az ebből megtudhatja...

 


GameStar

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)