Hideo Kojima másfél órás, Game Developers Conference keretében megtartott előadásában rendkívül keveset nyilatkozott nyáron bemutatkozó játékáról. Vagy mégsem? Kojima hosszasan beszélt a Metal Gear és Metal Gear Solid sorozatról, hangsúlyozva az egyes epizódok technikai akadályait és műfajteremtő stílusjegyeit.
Elmondása szerint napjainkban is találkozhatunk olyan megmászhatatlan akadályokkal, melyek egykoron visszatartották és korlátok közé szorították alkotásait. Beszédét elemezve néhány érdekes elszólásra bukkanhatunk, talán burkoltan és metaforákkal ékesített előadásában a Metal Gear Solid következő epizódjában bekövetkező dizájnváltásról mesélt. Egészen visszanyúlt az MSX rendszerek gyengeségeihez és aprólékosan haladt előre, körülbelül egyórányi szónoklatot követően eljutott jelenkorunkhoz. Nosztalgiázása után a jövőbe tekintett, a japán dizájnvezérelt és a nyugati technológiaalapú megközelítést szeretné ötvözni, melynek eredményeképpen népszerűséghez jutnak a nyitott világú játékok, ahol „bármerre mehetsz és bármilyen járgányt vezethetsz". Hideo Kojima talán a következő, ötös számot viselő Metal Gear Solid epizódra értette ezen kijelentését? Kérdésünkre a nyári E3 kiállításon kapunk választ, addig gyárthatjuk az elméleteket.