Hirdetés

Todd Howard szerint a Starfield Xbox-exkluzivitása jót tett a fejlesztésnek

|

A Bethesa Game Studios elnöke elmondta, hogy a Microsofttal való szövetség milyen előnyökkel jár.

Hirdetés

Az Activision-Blizzard egyelőre még csak a kapujában áll annak, hogy összebútorozzon a Microsofttal, de a Bethesda egy ideje már a redmondiak tulajdonában van, jövőre pedig meg is jelentetik az első Xbox-exkluzív címeiket, a Redfallt és a Starfieldet (amik természetesen PC-re is ugyanúgy jönnek, csak a konzolok tekintetében beszélünk exkluzivitásról, ha a Microsoftról van szó).

Sok játékost elszomorított, hogy olyan franchise-ok playstationös sikere után, mint a The Elder Scrolls és a Fallout, a vállalat újdonságai nem fognak megjelenni erre a platformra, de Todd Howard szerint ez nem hátrány, sőt a Starfield fejlesztésének szempontjából még előnyös is. 

Hirdetés

Howard nemrég a Lex Fridman podcastben beszélt a Starfield PC- és Xbox-fókuszáról, és a régebbi játékaikra, például a Morrowindre és az Oblivionra visszautalva rámutatott, hogy a fejlesztés során az Xboxra való koncentrálás mindig is része volt a stúdió belső megközelítésének. 

"Exkluzív - Xbox, PC... tartsuk észben, hogy számunkra az exkluzivitás nem egyedülálló, még akkor sem, ha csináltunk PlayStation cuccokat. Kezdetben hagyományosan PC-s fejlesztők voltunk, áttértünk az Xboxra, az lett a vezető platformunk, mint ahogy a Morrowind alapvetően Xbox-exkluzív volt, az Oblivion hosszú ideig Xbox-exkluzív volt... a kezdeti dolgaink mind xboxosak, szóval úgy vágunk bele a fejlesztésbe, hogy azt mondjuk, hogy Xboxra koncentrálunk, ez semmilyen szempontból nem abnormális számunkra.".

Az pedig, hogy több platform helyett csak kettőre kellett összpontosítaniuk, megkönnyítette a munkát, ráadásul más Xbox-csapatok mérnökei is besegítettek a fejlesztésbe: 

"Ami a fejlesztés oldalát illeti, szeretem, hogy koncentrálni tudok... és segítséget kapok tőlük - az Xbox legjobb mérnökeitől, akik azt mondják, hogy 'hihetetlenül fog kinézni az új rendszereken'. Ez az én szemszögemből egyszerűen fantasztikus".

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A beszélgetés során Howard arról is mesélt, hogy miképpen fogják terelgetni majd a játékost a hatalmasnak ígérkező csillagrendszereken keresztül, hogyan épül fel a Starfield világa:

"Amikor bemész egy csillagrendszerbe, azt fogod látni, hogy "ó, ez 40-es szintű", és mivel a skálát tudjuk kontrollálni, így jutottunk el a száz körüli rendszerhez. Olyan lesz, mint amikor egy játék térképénél azt látod, hogy 'ez a terület az alacsony szintű játékosoknak való, ez az első szint'. Tehát ezt csillagrendszerek alapján csináljuk." 

A Starfield valamikor 2023-ban fog megjelenni PC-re és Xbox Series X|S-re. Talán a pár nap múlva megtartandó The Game Awardsot követően már okosabbak leszünk a premier időpontjával kapcsolatban.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)