Hirdetés

Csökkent az Activision Blizzard bevétele, de az új Call of Duty ment mindent

|

Az előző üzleti negyedévben nem szárnyalt a vállalat, de a következőt alaposan megtolja a Call of Duty: Modern Warfare II.

Hirdetés

Az Activision Blizzard beszámolója alapján a szeptember 30-án véget ért harmadik negyedévben három százalékkal (1,83 milliárd dollárra) csökkent a bevétele az egy évvel korábbi időszakhoz képest, de a havi aktív felhasználóinak száma is 368 millió "csak" a tavalyi 390 millióval szemben. 

A vállalatnak azonban van oka pozitívan tekinteni a jövő felé: egyrészt a Call of Duty: Modern Warfare 2 bevételei mindösszesen 10 nap alatt elérték az 1 milliárd dollárt (és ezzel rekordot is állított fel a szérián belül, korábban ugyanis a Black Ops 2-nek 15 nap kellett ehhez a mérföldkőhöz), másrészt azzal számonlak, hogy a Microsofttal való összebútorozása 2023. június 30-ig lezárul. 

Hirdetés

Az Activision Blizzard szerint hihetetlen a játékosok elkötelezettsége a Modern Warfare 2-t illetően, a játszott órák száma 40 százalékkal meghaladja minden más Call of Duty epizód induláskor mért értékét. A cég arra is felhívja a figyelmet, hogy a november 16-án induló első tartalmi szezon mellett kiadja a Warzone 2.0-t is, amely megszólítja az első Warzone 125 millió játékost számláló táborát. Jövőre jön a már bemutatott Call of Duty: Warzone Mobile is, amelyre már több mint 20 millióan regisztráltak előzetesen a Google Play rendszerében, a siker könyvelhető. 

Jól teljesítenek más részlegek is: a mobiljátékokért felelős King kétszámjegyű növekedést ért el, és az Overwatch 2 is jól indult: az október 4-i megjelenése óta eltelt első hónapban 35 millió játékosnál is több pörgette az ingyenes folytatást, a napi játékosok száma pedig több mint a kétszerese az Overwatch 1-ének. A Blizzard rendszeres szezonális frissítésekkel és a 2023-ra tervezett PvE játékmóddal tervezi fenntartani az érdeklődést. 

A Warcraft franchise esetében a World of Warcraft: Wrath of the Lich King Classic járult hozzá a bevételekhez, november 28-án pedig megérkezik a következő nagy kiegészítő, a Dragonflight. Jól halad a franchise mobilos címének, a Warcraft: Arclight Rumble regionális tesztelése is, míg a Diablo Immortal esetében a kínai rajt erősítette a globális teljesítményt: az Immortal azonnal a letöltési listák élére került, a megjelenése óta ott van a 10 legtöbb bevételt termelő mobiljáték között Kínában. A fejlesztőcsapat új tartalmakkal, funkciókkal és eseményekkel készül tovább támogatni a mobilos Diablót, miközben a Diablo IV továbbra is stabilan halad a 2023-as megjelenés felé. 

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Nem véletlenül szerette volna megkaparintani a Microsoft az okostelefonos piacon erős Kinget: a vállalat fizetős játékosainak száma ismét kétszámjegyű százalékos növekedést értek el az előző évhez képest, míg a harmadik negyedéves bevételei 6 %-kal gyarapodtak. A Candy Crushban eltöltött idő már az ötödik egymást követő negyedévben nőtt, és ismét ez volt a legnagyobb bevételt hozó franchise az amerikai alkalmazásboltokban - immáron huszonegyedik alkalommal. Állítólag több mint 200 millió havi aktív felhasználóval rendelkezik a komplett Candy Crush széria. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)